Опубліковано: 2020-10-04
Оцифрування Будинку Сікорського на Ярославовім Валу, 15Б триває.
Крок за кроком ми наближаємося до фіналу підготовчих робіт та до відкриття музею!
Праця досить складна та кропітка, адже від будинку залишилося менше 35%, з речей власників нічого не залишилося. Тому в процесі відтворення команда художників музею спирається на саму епоху і на те, що її характеризує, а також на вірогідні смаки родини Сікорських.
До вашої уваги - перші віртуальні інтер’єри оселі київського професора початку ХХ ст. Згодом можна буде “прогулятися” коридорами, якими ходив юний Ігор, подивитися, та “покрутити в руках” експонати і ознайомитися зі змістом документів, а поки що вашій увазі - створені художньою фантазією фрагменти декількох приміщень в стилі модерн.
А поки віртуально погуляти коридорами будинку Сікорського можна тут (роботи продовжуються).
2020
Автор: Проєкт "Museum Sikor Sky"
Опубліковано: 2020-10-07
Дом Сікорського: вулиця Ярослав Вал, 15-б., м. Київ.
Огляд приміщень будівлі.Початок вересня 2020 року.
Відео у 2х частинах.
2020
Опубліковано: 2020-10-11
Ну, що, дарлінг, чи не зануритися нам у славетні часи перших американських гелікоптерів Ігоря Івановича? Раритетне відео, яке демонструє зручність доставки пошти винаходом нашого земляка.
1941
Опубліковано: 2020-10-12
Der Sikorsky 58 Heli der Meravo Luftreederei in Oedheim ist das letzte flugfähige Exemplar in Europa.
2015
Опубліковано: 2020-10-13
This helicopter is retired from the Marine squadron HMM-362. From 1965 to 1968 this helicopter served in Vietnam and still has 54 bullet hole patches. Currently based in Inola Oklahoma it still flies to area schools and air shows.
Опубліковано: 2020-10-13
The Sikorsky R-4 was a two-seat helicopter designed by Igor Sikorsky with a single, three-bladed main rotor and powered by a radial engine. The R-4 was the world's first large-scale mass-produced helicopter and the first helicopter used by the United States Army Air Forces, the United States Navy, the United States Coast Guard and the United Kingdom's Royal Air Force and Royal Navy. In U.S. Navy and U.S. Coast Guard service, the helicopter was known as the Sikorsky HNS-1. (In British service, it was known as the Hoverfly.) The R-4 began as the VS-316, which was developed from the famous experimental VS-300 helicopter, invented by Igor Sikorsky and publicly demonstrated in 1940. The VS-316 was designated the XR-4 under the United States Army Air Forces' series for "Rotorcraft" and is the aircraft the army is proudly showing off in this 1942 film. The XR-4 first flew on 14 January 1942 and was accepted by the Army on 30 May 1942. The XR-4 exceeded all the previous helicopter endurance, altitude and airspeed records that had been set before it. The XR-4 completed a 761-mile (1,225 km) cross-country flight from Connecticut to Wright Field, Ohio, set a service ceiling record of 12,000 feet (3,700 m), while achieving 100 flight hours without a major incident and an airspeed approaching 90 mph (140 km/h).
Опубліковано: 2020-10-13
Опубліковано: 2020-10-15
H E "Tommy" Thompson loops the Sikorsky S-52 helicopter in 1949. First recorded helicopter loop from 8mm movie.
1949
Опубліковано: 2020-10-21
Made in the 1950s by the Shell Oil Co., this film "History of the Helicopter" features a look at the revolutionary machine that, at the time the film was made, had only recently come into wide use. The film features a brief look back at some of the failed attempts to build a helicopter, and discusses Breguet, Sikorsky, Berliner and others who were convinced that rotary wings were the answer to the problem of flying. The film also shows the autogiro, a relative of the helicopter. Modern helicopters shown include the Bristol 171, the Airhorse by Cierva, Sikorsky S-51, Piasecki flying banana, and the Fairey Gyrodyne.
1952
Автор: PeriscopeFilm
Опубліковано: 2020-10-24
Ladies and gentlemen, please welcome Sergei Sikorsky!
The GE Aviation Lecture Series is made possible by the generous support of GE Aviation.
Автор: Smithsonian National Air and Space Museum
Опубліковано: 2020-10-24
У Києві відбулася прес-конференція Першого Віртуального Інтерактивного Музея в Україні Museum Sikor Sky на базі 3D-моделі будинку Ігоря Сікорського . Реальний об’єкт знаходиться на вулиці Ярославів Вал, 15Б та майже зруйнований. Командою AERO3D вже зроблено велику роботу по 3D моделюванню усіх деталей інтер’єру. Кожен об’єкт, який ви побачите у даному відео, був промодельований нашими 3D художниками до наймілкіших деталей. Проект ще не завершений і роботи тривають в рамках проекту "Museum Sikor Sky: віртуальний музей-хаб, платформа гейміфікації історико-культурного і науково-технічного контенту" за підтримки Український культурний фонд.
2020
Автор: Aero3D, ТОВ
Опубліковано: 2020-10-28
Igor Sikorsky, as a young man in Russia, tried unsuccessfully to build a helicopter in 1909. He went on to build fixed-wing aircraft but returned to helicopters in 1938. Within three years, he had developed the first successful, practical single-rotor helicopter in the United States: the VS-300. See this helicopter on exhibit at the Henry Ford Museum of American Innovation.
Автор: The Henry Ford
Опубліковано: 2020-11-02
Igor Sikorsky, born in Kiev in 1889, was the engineer responsible for the creation of the modern helicopter, multi - engine plane, and amphibious plane. Igor Sikorsky's ideas pioneered the field of aviation, and Sikorsky managed to create the largest aerial vehicle company of the time even despite his setbacks. Learn more about the life of Igor Sikorsky by watching this video!
Автор: Sigma Documentaries
Опубліковано: 2020-11-02
On May 25, 1889, aviation pioneer Igor Sikorsky was born in Kiev. A pilot and aeronautical engineer, Sikorsky designed the world’s first working helicopter. Charles Osgood reports.
Автор: CBS Sunday Morning
Опубліковано: 2020-11-02
National Archives and Records Administration - ARC Identifier 36696 / Local Identifier 111-TF-2423 - Transitional Helicopter Flight Training: Part I - Transition to the H-19 - Department of Defense. Department of the Army. Office of the Chief Signal Officer. (09/18/1947 - 02/28/1964). This film covers the H-19's preflight inspection, taxiing, normal takeoff, hovering, autorotations, normal and steep approach, and engine shutdown. -
1956
Автор: AIRBOYD
Опубліковано: 2020-11-02
The Pioneers Of Flight (The Pioneers) 1900 to 1945
Автор: TheMilitaryConceptChannel
Опубліковано: 2020-11-02
A series of vintage flying contraptions from the early 1900's. Many of these designs did not work out, but some of them went on to make aviation history.
Автор: FootageArchive - Videos From The Past
Опубліковано: 2020-11-02
2020
Автор: Aero3D
Опубліковано: 2020-12-07
Опубліковано: 2020-10-04
Оцифрування Будинку Сікорського на Ярославовім Валу, 15Б триває.
Крок за кроком ми наближаємося до фіналу підготовчих робіт та до відкриття музею!
Праця досить складна та кропітка, адже від будинку залишилося менше 35%, з речей власників нічого не залишилося. Тому в процесі відтворення команда художників музею спирається на саму епоху і на те, що її характеризує, а також на вірогідні смаки родини Сікорських.
До вашої уваги - перші віртуальні інтер’єри оселі київського професора початку ХХ ст. Згодом можна буде “прогулятися” коридорами, якими ходив юний Ігор, подивитися, та “покрутити в руках” експонати і ознайомитися зі змістом документів, а поки що вашій увазі - створені художньою фантазією фрагменти декількох приміщень в стилі модерн.
А поки віртуально погуляти коридорами будинку Сікорського можна тут (роботи продовжуються).
2020
Автор: Проєкт "Museum Sikor Sky"
Опубліковано: 2020-10-07
Дом Сікорського: вулиця Ярослав Вал, 15-б., м. Київ.
Огляд приміщень будівлі.Початок вересня 2020 року.
Відео у 2х частинах.
2020
Опубліковано: 2020-10-11
Ну, що, дарлінг, чи не зануритися нам у славетні часи перших американських гелікоптерів Ігоря Івановича? Раритетне відео, яке демонструє зручність доставки пошти винаходом нашого земляка.
1941
Опубліковано: 2020-10-12
Der Sikorsky 58 Heli der Meravo Luftreederei in Oedheim ist das letzte flugfähige Exemplar in Europa.
2015
Опубліковано: 2020-10-13
This helicopter is retired from the Marine squadron HMM-362. From 1965 to 1968 this helicopter served in Vietnam and still has 54 bullet hole patches. Currently based in Inola Oklahoma it still flies to area schools and air shows.
Опубліковано: 2020-10-13
The Sikorsky R-4 was a two-seat helicopter designed by Igor Sikorsky with a single, three-bladed main rotor and powered by a radial engine. The R-4 was the world's first large-scale mass-produced helicopter and the first helicopter used by the United States Army Air Forces, the United States Navy, the United States Coast Guard and the United Kingdom's Royal Air Force and Royal Navy. In U.S. Navy and U.S. Coast Guard service, the helicopter was known as the Sikorsky HNS-1. (In British service, it was known as the Hoverfly.) The R-4 began as the VS-316, which was developed from the famous experimental VS-300 helicopter, invented by Igor Sikorsky and publicly demonstrated in 1940. The VS-316 was designated the XR-4 under the United States Army Air Forces' series for "Rotorcraft" and is the aircraft the army is proudly showing off in this 1942 film. The XR-4 first flew on 14 January 1942 and was accepted by the Army on 30 May 1942. The XR-4 exceeded all the previous helicopter endurance, altitude and airspeed records that had been set before it. The XR-4 completed a 761-mile (1,225 km) cross-country flight from Connecticut to Wright Field, Ohio, set a service ceiling record of 12,000 feet (3,700 m), while achieving 100 flight hours without a major incident and an airspeed approaching 90 mph (140 km/h).
Опубліковано: 2020-10-13
Опубліковано: 2020-10-15
H E "Tommy" Thompson loops the Sikorsky S-52 helicopter in 1949. First recorded helicopter loop from 8mm movie.
1949
Опубліковано: 2020-10-21
Made in the 1950s by the Shell Oil Co., this film "History of the Helicopter" features a look at the revolutionary machine that, at the time the film was made, had only recently come into wide use. The film features a brief look back at some of the failed attempts to build a helicopter, and discusses Breguet, Sikorsky, Berliner and others who were convinced that rotary wings were the answer to the problem of flying. The film also shows the autogiro, a relative of the helicopter. Modern helicopters shown include the Bristol 171, the Airhorse by Cierva, Sikorsky S-51, Piasecki flying banana, and the Fairey Gyrodyne.
1952
Автор: PeriscopeFilm
Опубліковано: 2020-10-24
Ladies and gentlemen, please welcome Sergei Sikorsky!
The GE Aviation Lecture Series is made possible by the generous support of GE Aviation.
Автор: Smithsonian National Air and Space Museum
Опубліковано: 2020-10-24
У Києві відбулася прес-конференція Першого Віртуального Інтерактивного Музея в Україні Museum Sikor Sky на базі 3D-моделі будинку Ігоря Сікорського . Реальний об’єкт знаходиться на вулиці Ярославів Вал, 15Б та майже зруйнований. Командою AERO3D вже зроблено велику роботу по 3D моделюванню усіх деталей інтер’єру. Кожен об’єкт, який ви побачите у даному відео, був промодельований нашими 3D художниками до наймілкіших деталей. Проект ще не завершений і роботи тривають в рамках проекту "Museum Sikor Sky: віртуальний музей-хаб, платформа гейміфікації історико-культурного і науково-технічного контенту" за підтримки Український культурний фонд.
2020
Автор: Aero3D, ТОВ
Опубліковано: 2020-10-28
Igor Sikorsky, as a young man in Russia, tried unsuccessfully to build a helicopter in 1909. He went on to build fixed-wing aircraft but returned to helicopters in 1938. Within three years, he had developed the first successful, practical single-rotor helicopter in the United States: the VS-300. See this helicopter on exhibit at the Henry Ford Museum of American Innovation.
Автор: The Henry Ford
Опубліковано: 2020-11-02
Igor Sikorsky, born in Kiev in 1889, was the engineer responsible for the creation of the modern helicopter, multi - engine plane, and amphibious plane. Igor Sikorsky's ideas pioneered the field of aviation, and Sikorsky managed to create the largest aerial vehicle company of the time even despite his setbacks. Learn more about the life of Igor Sikorsky by watching this video!
Автор: Sigma Documentaries
Опубліковано: 2020-11-02
On May 25, 1889, aviation pioneer Igor Sikorsky was born in Kiev. A pilot and aeronautical engineer, Sikorsky designed the world’s first working helicopter. Charles Osgood reports.
Автор: CBS Sunday Morning
Опубліковано: 2020-11-02
National Archives and Records Administration - ARC Identifier 36696 / Local Identifier 111-TF-2423 - Transitional Helicopter Flight Training: Part I - Transition to the H-19 - Department of Defense. Department of the Army. Office of the Chief Signal Officer. (09/18/1947 - 02/28/1964). This film covers the H-19's preflight inspection, taxiing, normal takeoff, hovering, autorotations, normal and steep approach, and engine shutdown. -
1956
Автор: AIRBOYD
Опубліковано: 2020-11-02
The Pioneers Of Flight (The Pioneers) 1900 to 1945
Автор: TheMilitaryConceptChannel
Опубліковано: 2020-11-02
A series of vintage flying contraptions from the early 1900's. Many of these designs did not work out, but some of them went on to make aviation history.
Автор: FootageArchive - Videos From The Past
Опубліковано: 2020-11-02
2020
Автор: Aero3D
Опубліковано: 2020-12-07
Опубліковано: 2020-10-04
Оцифрування Будинку Сікорського на Ярославовім Валу, 15Б триває.
Крок за кроком ми наближаємося до фіналу підготовчих робіт та до відкриття музею!
Праця досить складна та кропітка, адже від будинку залишилося менше 35%, з речей власників нічого не залишилося. Тому в процесі відтворення команда художників музею спирається на саму епоху і на те, що її характеризує, а також на вірогідні смаки родини Сікорських.
До вашої уваги - перші віртуальні інтер’єри оселі київського професора початку ХХ ст. Згодом можна буде “прогулятися” коридорами, якими ходив юний Ігор, подивитися, та “покрутити в руках” експонати і ознайомитися зі змістом документів, а поки що вашій увазі - створені художньою фантазією фрагменти декількох приміщень в стилі модерн.
А поки віртуально погуляти коридорами будинку Сікорського можна тут (роботи продовжуються).
2020
Автор: Проєкт "Museum Sikor Sky"
Опубліковано: 2020-10-07
Дом Сікорського: вулиця Ярослав Вал, 15-б., м. Київ.
Огляд приміщень будівлі.Початок вересня 2020 року.
Відео у 2х частинах.
2020
Опубліковано: 2020-10-11
Ну, що, дарлінг, чи не зануритися нам у славетні часи перших американських гелікоптерів Ігоря Івановича? Раритетне відео, яке демонструє зручність доставки пошти винаходом нашого земляка.
1941
Опубліковано: 2020-10-12
Der Sikorsky 58 Heli der Meravo Luftreederei in Oedheim ist das letzte flugfähige Exemplar in Europa.
2015
Опубліковано: 2020-10-13
This helicopter is retired from the Marine squadron HMM-362. From 1965 to 1968 this helicopter served in Vietnam and still has 54 bullet hole patches. Currently based in Inola Oklahoma it still flies to area schools and air shows.
Опубліковано: 2020-10-13
The Sikorsky R-4 was a two-seat helicopter designed by Igor Sikorsky with a single, three-bladed main rotor and powered by a radial engine. The R-4 was the world's first large-scale mass-produced helicopter and the first helicopter used by the United States Army Air Forces, the United States Navy, the United States Coast Guard and the United Kingdom's Royal Air Force and Royal Navy. In U.S. Navy and U.S. Coast Guard service, the helicopter was known as the Sikorsky HNS-1. (In British service, it was known as the Hoverfly.) The R-4 began as the VS-316, which was developed from the famous experimental VS-300 helicopter, invented by Igor Sikorsky and publicly demonstrated in 1940. The VS-316 was designated the XR-4 under the United States Army Air Forces' series for "Rotorcraft" and is the aircraft the army is proudly showing off in this 1942 film. The XR-4 first flew on 14 January 1942 and was accepted by the Army on 30 May 1942. The XR-4 exceeded all the previous helicopter endurance, altitude and airspeed records that had been set before it. The XR-4 completed a 761-mile (1,225 km) cross-country flight from Connecticut to Wright Field, Ohio, set a service ceiling record of 12,000 feet (3,700 m), while achieving 100 flight hours without a major incident and an airspeed approaching 90 mph (140 km/h).
Опубліковано: 2020-10-13
Опубліковано: 2020-10-15
H E "Tommy" Thompson loops the Sikorsky S-52 helicopter in 1949. First recorded helicopter loop from 8mm movie.
1949
Опубліковано: 2020-10-21
Made in the 1950s by the Shell Oil Co., this film "History of the Helicopter" features a look at the revolutionary machine that, at the time the film was made, had only recently come into wide use. The film features a brief look back at some of the failed attempts to build a helicopter, and discusses Breguet, Sikorsky, Berliner and others who were convinced that rotary wings were the answer to the problem of flying. The film also shows the autogiro, a relative of the helicopter. Modern helicopters shown include the Bristol 171, the Airhorse by Cierva, Sikorsky S-51, Piasecki flying banana, and the Fairey Gyrodyne.
1952
Автор: PeriscopeFilm
Опубліковано: 2020-10-24
Ladies and gentlemen, please welcome Sergei Sikorsky!
The GE Aviation Lecture Series is made possible by the generous support of GE Aviation.
Автор: Smithsonian National Air and Space Museum
Опубліковано: 2020-10-24
У Києві відбулася прес-конференція Першого Віртуального Інтерактивного Музея в Україні Museum Sikor Sky на базі 3D-моделі будинку Ігоря Сікорського . Реальний об’єкт знаходиться на вулиці Ярославів Вал, 15Б та майже зруйнований. Командою AERO3D вже зроблено велику роботу по 3D моделюванню усіх деталей інтер’єру. Кожен об’єкт, який ви побачите у даному відео, був промодельований нашими 3D художниками до наймілкіших деталей. Проект ще не завершений і роботи тривають в рамках проекту "Museum Sikor Sky: віртуальний музей-хаб, платформа гейміфікації історико-культурного і науково-технічного контенту" за підтримки Український культурний фонд.
2020
Автор: Aero3D, ТОВ
Опубліковано: 2020-10-28
Igor Sikorsky, as a young man in Russia, tried unsuccessfully to build a helicopter in 1909. He went on to build fixed-wing aircraft but returned to helicopters in 1938. Within three years, he had developed the first successful, practical single-rotor helicopter in the United States: the VS-300. See this helicopter on exhibit at the Henry Ford Museum of American Innovation.
Автор: The Henry Ford
Опубліковано: 2020-11-02
Igor Sikorsky, born in Kiev in 1889, was the engineer responsible for the creation of the modern helicopter, multi - engine plane, and amphibious plane. Igor Sikorsky's ideas pioneered the field of aviation, and Sikorsky managed to create the largest aerial vehicle company of the time even despite his setbacks. Learn more about the life of Igor Sikorsky by watching this video!
Автор: Sigma Documentaries
Опубліковано: 2020-11-02
On May 25, 1889, aviation pioneer Igor Sikorsky was born in Kiev. A pilot and aeronautical engineer, Sikorsky designed the world’s first working helicopter. Charles Osgood reports.
Автор: CBS Sunday Morning
Опубліковано: 2020-11-02
National Archives and Records Administration - ARC Identifier 36696 / Local Identifier 111-TF-2423 - Transitional Helicopter Flight Training: Part I - Transition to the H-19 - Department of Defense. Department of the Army. Office of the Chief Signal Officer. (09/18/1947 - 02/28/1964). This film covers the H-19's preflight inspection, taxiing, normal takeoff, hovering, autorotations, normal and steep approach, and engine shutdown. -
1956
Автор: AIRBOYD
Опубліковано: 2020-11-02
The Pioneers Of Flight (The Pioneers) 1900 to 1945
Автор: TheMilitaryConceptChannel
Опубліковано: 2020-11-02
A series of vintage flying contraptions from the early 1900's. Many of these designs did not work out, but some of them went on to make aviation history.
Автор: FootageArchive - Videos From The Past
Опубліковано: 2020-11-02
2020
Автор: Aero3D
Опубліковано: 2020-12-07
Короткометражний фільм "Ігор Сікорський. Легендарний піонер авіації"
Короткометражний фільм "Ігор Сікорський. Легендарний піонер авіації"
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://www.dcvisu.sikorsky.kiev.ua/documents/61 |
Дата онлайнової публікації | 2020-10-04 |
Проєкт "Museum Sikor Sky"
3D модель Дому Сікорських. Відеотур інтер'єрами без музейних експозіцій. Проміжний етап моделювання.
30 вересня 2020 року
м. Київ, Україна
Оцифрування Будинку Сікорського на Ярославовім Валу, 15Б триває.
Крок за кроком ми наближаємося до фіналу підготовчих робіт та до відкриття музею!
Праця досить складна та кропітка, адже від будинку залишилося менше 35%, з речей власників нічого не залишилося. Тому в процесі відтворення команда художників музею спирається на саму епоху і на те, що її характеризує, а також на вірогідні смаки родини Сікорських.
До вашої уваги - перші віртуальні інтер’єри оселі київського професора початку ХХ ст. Згодом можна буде “прогулятися” коридорами, якими ходив юний Ігор, подивитися, та “покрутити в руках” експонати і ознайомитися зі змістом документів, а поки що вашій увазі - створені художньою фантазією фрагменти декількох приміщень в стилі модерн.
А поки віртуально погуляти коридорами будинку Сікорського можна тут (роботи продовжуються).
3D модель Дому Сікорських. Відеотур інтер'єрами без музейних експозіцій. Проміжний етап моделювання.
Автори та відповідальні:
Проєкт "Museum Sikor Sky"
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://www.dcvisu.sikorsky.kiev.ua/documents/91 |
Дата онлайнової публікації | 2020-10-07 |
3D модель Дому Сікорських. Результати фотограмметрії.
м. Київ, Україна
3D модель Дому Сікорських. Результати фотограмметрії.
Обсяг: 12 мб
Дом Сікорського: вулиця Ярослав Вал, 15-б., м. Київ.
Огляд приміщень будівлі.Початок вересня 2020 року.
Відео у 2х частинах.
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://www.dcvisu.sikorsky.kiev.ua/documents/96 |
Дата онлайнової публікації | 2020-10-11 |
Vought-Sikorsky VS-300 (1941)
Vought-Sikorsky VS-300 (1941)
HE SITS ON THE AIR. PARAMOUNT NEWS. 397': Shows Vought-Sikorsky VS-300 helicopter in flight. 426': Shows early helicopters, ornithopters and Igor Sikorsky piloting VS-300 in May 1941, setting new world record of one hour and twenty minutes for suspension flight. 571':
Click to subscribe! http://bit.ly/subAIRBOYD The most viewed aviation channel on YouTube. #AIRBOYD #AvGeek
Vought-Sikorsky VS-300 (1941)
Обсяг: 12 мб
Ну, що, дарлінг, чи не зануритися нам у славетні часи перших американських гелікоптерів Ігоря Івановича? Раритетне відео, яке демонструє зручність доставки пошти винаходом нашого земляка.
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://www.dcvisu.sikorsky.kiev.ua/documents/102 |
Дата онлайнової публікації | 2020-10-12 |
Sikorsky S58 Heli Rollout bei Meravo in Oedheim
Sikorsky S58 Heli Rollout bei Meravo in Oedheim
Обсяг: 12 мб
Der Sikorsky 58 Heli der Meravo Luftreederei in Oedheim ist das letzte flugfähige Exemplar in Europa.
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://www.dcvisu.sikorsky.kiev.ua/documents/108 |
Дата онлайнової публікації | 2020-10-12 |
Sikorsky UH-34D Helicopter Startup
Sikorsky UH-34D Helicopter Startup
Обсяг: 12 мб
This helicopter is retired from the Marine squadron HMM-362. From 1965 to 1968 this helicopter served in Vietnam and still has 54 bullet hole patches. Currently based in Inola Oklahoma it still flies to area schools and air shows.
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://www.dcvisu.sikorsky.kiev.ua/documents/109 |
Дата онлайнової публікації | 2020-10-12 |
First public film of Army Helicopter - Sikorsky Xr-4 (1942)
First public film of Army Helicopter - Sikorsky Xr-4 (1942)
Обсяг: 12 мб
The Sikorsky R-4 was a two-seat helicopter designed by Igor Sikorsky with a single, three-bladed main rotor and powered by a radial engine. The R-4 was the world's first large-scale mass-produced helicopter and the first helicopter used by the United States Army Air Forces, the United States Navy, the United States Coast Guard and the United Kingdom's Royal Air Force and Royal Navy. In U.S. Navy and U.S. Coast Guard service, the helicopter was known as the Sikorsky HNS-1. (In British service, it was known as the Hoverfly.) The R-4 began as the VS-316, which was developed from the famous experimental VS-300 helicopter, invented by Igor Sikorsky and publicly demonstrated in 1940. The VS-316 was designated the XR-4 under the United States Army Air Forces' series for "Rotorcraft" and is the aircraft the army is proudly showing off in this 1942 film. The XR-4 first flew on 14 January 1942 and was accepted by the Army on 30 May 1942. The XR-4 exceeded all the previous helicopter endurance, altitude and airspeed records that had been set before it. The XR-4 completed a 761-mile (1,225 km) cross-country flight from Connecticut to Wright Field, Ohio, set a service ceiling record of 12,000 feet (3,700 m), while achieving 100 flight hours without a major incident and an airspeed approaching 90 mph (140 km/h).
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://www.dcvisu.sikorsky.kiev.ua/documents/110 |
Дата онлайнової публікації | 2020-10-12 |
Проморолик проекта
Проморолик проекта
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://www.dcvisu.sikorsky.kiev.ua/documents/111 |
Дата онлайнової публікації | 2020-10-15 |
Sikorsky S-52 First Helicopter Loop - 1949
Sikorsky S-52 First Helicopter Loop - 1949
Обсяг: 12 мб
H E "Tommy" Thompson loops the Sikorsky S-52 helicopter in 1949. First recorded helicopter loop from 8mm movie.
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://www.dcvisu.sikorsky.kiev.ua/documents/112 |
Дата онлайнової публікації | 2020-10-21 |
PeriscopeFilm
The History of the Helicopter, 1952
The History of the Helicopter, 1952(1952)
Made in the 1950s by the Shell Oil Co., this film "History of the Helicopter" features a look at the revolutionary machine that, at the time the film was made, had only recently come into wide use. The film features a brief look back at some of the failed attempts to build a helicopter, and discusses Breguet, Sikorsky, Berliner and others who were convinced that rotary wings were the answer to the problem of flying. The film also shows the autogiro, a relative of the helicopter. Modern helicopters shown include the Bristol 171, the Airhorse by Cierva, Sikorsky S-51, Piasecki flying banana, and the Fairey Gyrodyne.
The Cierva W.11 Air Horse was a helicopter developed by the Cierva Autogiro Company in the United Kingdom during the mid-1940s. The largest helicopter in the world at the time of its debut, the Air Horse was unusual for using three rotors mounted on outriggers, and driven by a single engine mounted inside the fuselage.
Louis Charles Breguet (January 2, 1880 in Paris – May 4, 1955 in Saint-Germain-en-Laye, France) was a French aircraft designer and builder, one of the early aviation pioneers. In 1905, with his brother Jacques, and under the guidance of Charles Richet, he began work on a gyroplane (the forerunner of the helicopter) with flexible wings. It achieved the first ascent of a vertical-flight aircraft with a pilot in 1907. He built his first fixed-wing aircraft, the Breguet Type I in 1909, flying it successfully before crashing it at the Grande Semaine d'Aviation held at Reims. In 1911 he founded the Société anonyme des ateliers d’aviation Louis Breguet. In 1912, Breguet constructed his first hydroplane.
He is especially known for his development of reconnaissance aircraft used by the French in World War I and through the 1920s. One of the pioneers in the construction of metal aircraft, the Breguet 14 single-engined day bomber, perhaps one of the most widely used French warplanes of its time, had an airframe constructed almost entirely of aluminium structural members. As well as the French, sixteen squadrons of the American Expeditionary Force also used it.
In 1919, he founded the Compagnie des messageries aériennes, which evolved into Air France.
Over the years, his aircraft set several records. A Breguet plane made the first nonstop crossing of the South Atlantic in 1927. Another made a 4,500-mile (7,200 km) flight across the Atlantic Ocean in 1933, the longest nonstop Atlantic flight up to that time.
He returned to his work on the gyroplane in 1935. Created with co-designer René Dorand, the craft, called the Gyroplane Laboratoire, flew by a combination of blade flapping and feathering. On December 22, 1935, it established a speed record of 67 mph (108 km/h). It was the first to demonstrate speed as well as good control characteristics. The next year, it set an altitude record of 517 feet (158 m).
Breguet remained an important manufacturer of aircraft during World War II and afterwards developed commercial transports. Breguet’s range equation, for determining aircraft range, is also named after him. He died of a heart attack in 1955 at Saint-Germain-en-Laye.
We encourage viewers to add comments and, especially, to provide additional information about our videos by adding a comment! See something interesting? Tell people what it is and what they can see by writing something for example like: "01:00:12:00 -- President Roosevelt is seen meeting with Winston Churchill at the Quebec Conference."
This film is part of the Periscope Film LLC archive, one of the largest historic military, transportation, and aviation stock footage collections in the USA. Entirely film backed, this material is available for licensing in 24p HD and 2k. For more information visit http://www.PeriscopeFilm.com
The History of the Helicopter, 1952
Автори та відповідальні:
PeriscopeFilm
Обсяг: 12 мб
Made in the 1950s by the Shell Oil Co., this film "History of the Helicopter" features a look at the revolutionary machine that, at the time the film was made, had only recently come into wide use. The film features a brief look back at some of the failed attempts to build a helicopter, and discusses Breguet, Sikorsky, Berliner and others who were convinced that rotary wings were the answer to the problem of flying. The film also shows the autogiro, a relative of the helicopter. Modern helicopters shown include the Bristol 171, the Airhorse by Cierva, Sikorsky S-51, Piasecki flying banana, and the Fairey Gyrodyne.
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://www.dcvisu.sikorsky.kiev.ua/documents/113 |
Дата онлайнової публікації | 2020-10-24 |
Smithsonian National Air and Space Museum
Sikorsky - Father and Son on Helicopters
As the son of Igor Sikorsky, the inventor of the practical helicopter, Sergei Sikorsky has lived and breathed helicopters. From his father's 1939 VS-300 test flights to his own international career at Sikorsky Aircraft, Sergei Sikorsky watched the helicopter become an indispensable aerial tool for multiple civilian and military applications. Igor Sikorsky's vision of the life-saving helicopter was accurate; however, for every prediction that did not come true, totally-unexpected uses and missions suddenly appeared out of nowhere. As the great Yogi Berra once said, "predictions are very tricky, especially about the future."
Sikorsky - Father and Son on Helicopters
Автори та відповідальні:
Smithsonian National Air and Space Museum
Обсяг: 12 мб
Ladies and gentlemen, please welcome Sergei Sikorsky!
The GE Aviation Lecture Series is made possible by the generous support of GE Aviation.
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://www.dcvisu.sikorsky.kiev.ua/documents/114 |
Дата онлайнової публікації | 2020-10-24 |
Aero3D, ТОВ
Відео презентація першого віртуального інтерактивного музею в Україні Museum Sikor Sky
16.10.2020
м. Київ, Україна
Відео презентація першого віртуального інтерактивного музею в Україні Museum Sikor Sky
Автори та відповідальні:
Aero3D, ТОВ
Обсяг: 12 мб
У Києві відбулася прес-конференція Першого Віртуального Інтерактивного Музея в Україні Museum Sikor Sky на базі 3D-моделі будинку Ігоря Сікорського . Реальний об’єкт знаходиться на вулиці Ярославів Вал, 15Б та майже зруйнований. Командою AERO3D вже зроблено велику роботу по 3D моделюванню усіх деталей інтер’єру. Кожен об’єкт, який ви побачите у даному відео, був промодельований нашими 3D художниками до наймілкіших деталей. Проект ще не завершений і роботи тривають в рамках проекту "Museum Sikor Sky: віртуальний музей-хаб, платформа гейміфікації історико-культурного і науково-технічного контенту" за підтримки Український культурний фонд.
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://www.dcvisu.sikorsky.kiev.ua/documents/136 |
Дата онлайнової публікації | 2020-10-28 |
The Henry Ford
Igor Sikorsky's First Successful Helicopter | The Henry Ford's Innovation Nation
Igor Sikorsky's First Successful Helicopter | The Henry Ford's Innovation Nation
Автори та відповідальні:
The Henry Ford
Обсяг: 12 мб
Igor Sikorsky, as a young man in Russia, tried unsuccessfully to build a helicopter in 1909. He went on to build fixed-wing aircraft but returned to helicopters in 1938. Within three years, he had developed the first successful, practical single-rotor helicopter in the United States: the VS-300. See this helicopter on exhibit at the Henry Ford Museum of American Innovation.
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://www.dcvisu.sikorsky.kiev.ua/documents/158 |
Дата онлайнової публікації | 2020-11-02 |
HAI - Rotor
HFI presents Helicopter Pioneer Sergei Sikorsky
Las Vegas
HFI presents Helicopter Pioneer Sergei Sikorsky
Автори та відповідальні:
HAI - Rotor
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://www.dcvisu.sikorsky.kiev.ua/documents/159 |
Дата онлайнової публікації | 2020-11-02 |
Sigma Documentaries
Father of the Helicopter
Father of the Helicopter
Igor Sikorsky, born in Kiev in 1889, was the engineer responsible for the creation of the modern helicopter, multi - engine plane, and amphibious plane. Igor Sikorsky's ideas pioneered the field of aviation, and Sikorsky managed to create the largest aerial vehicle company of the time even despite his setbacks. Learn more about the life of Igor Sikorsky by watching this video!
Father of the Helicopter
Автори та відповідальні:
Sigma Documentaries
Обсяг: 12 мб
Igor Sikorsky, born in Kiev in 1889, was the engineer responsible for the creation of the modern helicopter, multi - engine plane, and amphibious plane. Igor Sikorsky's ideas pioneered the field of aviation, and Sikorsky managed to create the largest aerial vehicle company of the time even despite his setbacks. Learn more about the life of Igor Sikorsky by watching this video!
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://www.dcvisu.sikorsky.kiev.ua/documents/160 |
Дата онлайнової публікації | 2020-11-02 |
CBS Sunday Morning
Almanac: Igor Sikorsky
Almanac: Igor Sikorsky
On May 25, 1889, aviation pioneer Igor Sikorsky was born in Kiev. A pilot and aeronautical engineer, Sikorsky designed the world’s first working helicopter. Charles Osgood reports.
Almanac: Igor Sikorsky
Автори та відповідальні:
CBS Sunday Morning
Обсяг: 12 мб
On May 25, 1889, aviation pioneer Igor Sikorsky was born in Kiev. A pilot and aeronautical engineer, Sikorsky designed the world’s first working helicopter. Charles Osgood reports.
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://www.dcvisu.sikorsky.kiev.ua/documents/161 |
Дата онлайнової публікації | 2020-11-02 |
AIRBOYD
Transitional Helicopter Flight Training (1956)
Transitional Helicopter Flight Training (1956)
National Archives and Records Administration - ARC Identifier 36696 / Local Identifier 111-TF-2423 - Transitional Helicopter Flight Training: Part I - Transition to the H-19 - Department of Defense. Department of the Army. Office of the Chief Signal Officer. (09/18/1947 - 02/28/1964). This film covers the H-19's preflight inspection, taxiing, normal takeoff, hovering, autorotations, normal and steep approach, and engine shutdown. -
Transitional Helicopter Flight Training (1956)
Автори та відповідальні:
AIRBOYD
Обсяг: 12 мб
National Archives and Records Administration - ARC Identifier 36696 / Local Identifier 111-TF-2423 - Transitional Helicopter Flight Training: Part I - Transition to the H-19 - Department of Defense. Department of the Army. Office of the Chief Signal Officer. (09/18/1947 - 02/28/1964). This film covers the H-19's preflight inspection, taxiing, normal takeoff, hovering, autorotations, normal and steep approach, and engine shutdown. -
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://www.dcvisu.sikorsky.kiev.ua/documents/162 |
Дата онлайнової публікації | 2020-11-02 |
TheMilitaryConceptChannel
The Pioneers Of Flight (The Pioneers) 1900 to 1945
The Pioneers Of Flight (The Pioneers) 1900 to 1945
The Pioneers Of Flight (The Pioneers) 1900 to 1945
Автори та відповідальні:
TheMilitaryConceptChannel
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://www.dcvisu.sikorsky.kiev.ua/documents/163 |
Дата онлайнової публікації | 2020-11-02 |
FootageArchive - Videos From The Past
The First Flying Machines - Failures and Mishaps
The First Flying Machines - Failures and Mishaps
A series of vintage flying contraptions from the early 1900's. Many of these designs did not work out, but some of them went on to make aviation history.
Welcome to FootageArchive! On this channel you'll find historic and educational videos from the 1900s. Watch, learn, and take a trip back in time as we gain insight into a previous time. Subscribe for more.
Note: this video contains archived public domain / licensed footage. This footage serves documentary purposes on world history and is to be viewed as educational.
The First Flying Machines - Failures and Mishaps
Автори та відповідальні:
FootageArchive - Videos From The Past
Обсяг: 12 мб
A series of vintage flying contraptions from the early 1900's. Many of these designs did not work out, but some of them went on to make aviation history.
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://www.dcvisu.sikorsky.kiev.ua/documents/164 |
Дата онлайнової публікації | 2020-11-02 |
Aero3D
Друга відео презентація першого віртуального інтерактивного музею в Україні Museum Sikor Sky
м. Київ, Україна
Друга відео презентація першого віртуального інтерактивного музею в Україні Museum Sikor Sky
Автори та відповідальні:
Aero3D
Обсяг: 12 мб
Позначення типу ресурсу | Електронні графічні дані |
Примітки про ресурс | Cистемні вимоги: MS IE 8.0 або вищі; Opera 9.0 або вищі; Mozilla Firefox 3.0 Джерело назви: Назва з екрана |
URL сторінки з описом | https://www.dcvisu.sikorsky.kiev.ua/documents/188 |
Дата онлайнової публікації | 2020-12-07 |
Об'єкт - вихідний об'єкт, який описується метаданими.
Це може бути або фізичний об'єкт – оригінал (річ, картина, книга тощо) або цифровий.
Для цифрових музейних колекцій це – оцифрований предмет з музейного фонду, предмет з фонду іншого зібрання,
отриманий до певної експозиції, а також оцифрований оригінал або цифровий ресурс, доступний у глобальній мережі.
Примітка. Правові аспекти розміщення об'єкту у цифровій колекції фіксуються у відповідних метаданих.
Оригінал – це фізичний предмет або аудіовізуальний ресурс, якій є оцифрованим для репрезентації у цифрових колекціях як окремий об'єкт.
Ресурс (веб ресурс) – це цифрова онлайнова репрезентація (подання) оригіналу як об'єкту цифрової колекції. Це комплекс інформаційних матеріалів, медіа типів ресурсів, метаданих та додаткової інформації, що стосується певного об'єкту цифрової колекції, має ідентичність, включаючи унікальну адресу ресурсу (URL) і доступний для використання у мережі.
Медіа типи – типи даних, які надаються через мережу Інтернет з застосуванням стандартів MIME і позначаються встановленими розширеннями файлів.